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07.12.2000
Ecco ist mit Abstand das prächtigste Game auf der Dreamcast. Noch nie sah eine Unterwasserwelt so wunderschön aus. Die Animationen der Meeresmitbewohner sehen so real aus, dass man denkt, man sehe gerade eine Tierdokumentation. Untermalt ist das Spiel mit einem schönen und beruhigendem Esoterik Soundtrack. Nur allein die empfindliche Steuerung und einige unfaire Stellen im Spiel sind zu bemängeln. Wer darüber hinwegschaut wird mit Ecco the Dolphin garantiert nicht enttäuscht werden. Man sollte es wenigstens einmal gespielt haben.
20.11.2000
Einerseits ist das Spiel der Hammer, da man absolute Bewegungsfreiheit im Wasser hat. Bleibt man dann allerdings irgendwo in einem engen Tunnel mit Ecco hängen, kommt aus der Lage nicht wieder raus und muß ertrinken, ist das der absolute Spaßkiller. Und das ist mir nicht nur ein mal passiert. Graphisch top und es macht höllisch Spaß mit Ecco rumzuschwimmen, aber da sind noch so einige Programierfehler drin. Leider.
07.07.2000
This is a gorgeous, very playable title which occasionally suffers from a lack of direction but that shows off the power of the Dreamcast as well as any game I've seen. The lack of guns, explosions and cars might be an instant turn-off for some of you but I'd urge anyone who's even the slightest bit bored of all those driving, shooting and fighting games to give Ecco a try. The PlayStation has Crash Bandicoot, Nintendo has Mario... and now that the Dreamcast has Ecco, forget Sonic!
The gameplay is a mixture of action and puzzle solving and you'll need to be a bit handy at both if you're to succeed. My only real criticism of this is that it gets tricky quite quickly - if I hadn't been enjoying the scenery and the aimless swimming so much I think I might have given up after only a few hours' play. The hints and tips given to you by other creatures are often too cryptic to make sense of, and more frustrating still is the fact that you occasionally won't realise there's a puzzle to solve until it's too late. You're either running out of oxygen or getting eaten alive by a shoal of something nasty without any warning that danger was imminent. Effectively, you have to die to realise what needs to be done for next time - sure, you've got infinite continues, but returning to the continue screen ruins the harmony of what is generally a deeply engrossing game.
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